Saturday, January 9, 2010

SaYa NaK KaHWiN <3

Hoho. Lamanya tak blogging kat sini. Sekali dah rasa nak menulis masuk topik merapu pulak dah. Hee~ Semalam saya YM Jimah. Saya cakap kat dia; "Saya nak kahwin." Dia cakap; "Gaya macam desperate je ni." Saya pun balas; "So what kalau desperate? Mmg desperate pun." Pastu dia balas lagi; "Kalau desperate,pegi la buat advertisement kat mana2." Dan saya pun ambil inisiatif ni, ADVERTISE KAT BLOG SAYA!! Yea, ada sapa2 nak kahwin dengan saya tak?? Hee~

Okey, enough merapu! Masuk topik yg sedikit serius dari topik di atas. Hari tu saya bagitahu Pidah. Saya cakap; "Saya rasa saya ni orang yg senang nak give up. Saya juga orang yg low self-esteem. Saya selalu tak yakin dgn diri sendiri." Contoh paling tepat, time exam anatomy hari tu. Saya nangis before dapat keputusan sbb saya rasa saya akan failed simply sebab the previous exam tu saya failed. Tapi; lagi saya bagitahu Pidah; "Satu benda je yg saya buat yg berlawanan dgn sifat yg dah sebati dgn diri saya tu." Which means, kalau saya buat benda tu, saya failed for the first time, saya lagi eager utk cuba kali kedua. Saya sendiri pun sebenarnya baru je sedar benda ni, sejak fly.

SAYA SUKA MASAK!!! Haih, tapi saya tak pandai masak. Kak Nini pernah cakap; "Perempuan yg bekerjaya ni, kalau reti masak kira advantage la." Ouh kakak, kalau suka masak tp tak pandai masak masuk jugak tak dalam kategori ni? Kalau nanti mak mertua tanya, "Pandai masak tak?" Saya dgn konfidennya blh jawab; "Ouh, sy mmg suka masak!" Kira statement tu tak la dikira sy menipu kan? Oit Shiela! Apa masuk isu kahwin balik ni??

Okey2, saya sedang cuba keluar dari isu tersebut. Sekarang dah tahun baru! Alhamdulillah, saya masih dipanjangkan umur utk melihat dunia. Tahun baru Hijrah datang a few days sebelum tahun baru Masihi. Waktu tahun baru Hijrah, saya dan rakan2 baca doa akhir tahun kat hospital, and doa awal tahun kat dalam tram. Kiranya saya sambut tahun baru Hijrah dgn kawan yg lagi 3 org tu. Waktu tahun baru Masihi, sy ceroboh bilik Yuyu tgk bunga api sama2 dgn dia dari tingkap bilik. Kalau nak ikut tahun Hijrah, birthday saya tinggal lagi lebih kurang 10 hari. So rakan2, wish la birthday dekat saya on 3rd of Safar ye. =) Azam tahun baru? Hurm, saya nak at least khatam al-Quran sekali. Tu je yg saya terfikir setakat ni.

6 comments:

Anonymous said...

camna nak tau kita nya birthday thn hijrah? aku x tau pun...

Lemonades Of Life said...

hee...
pegi sini weh
http://www.islam.com/islamicdates.asp?ct=%27yes%27
ko lahir 13/7 kan??
ak dah cekkan dah..
19 zulhijjah 1410,ak lahir tahun 1411..kiranya ko tua setahun!! haha

Anonymous said...

stahun...bkn beza sbulan je ke thn masihi ngan ko?
camna bleh jdi stahun...

Lemonades Of Life said...

yelaa...dah ko lahir bulan zulhijjah,bln last..tu yg jadi beza tahun tu..haha

Anonymous said...

aku lahir 23 rajab 1410!,he2

Lemonades Of Life said...

yeaaa....
afiq beza setahun dgn ak! ehehe..tua2
=)