Sunday, November 29, 2015

#253 Stories In The Cold, Worth To Be Told

Bismillahirrahmanirrahim.

Winter is coming. ^^

Enam tahun bermastautin di negara empat musim, winter is one of our most-awaited seasons. Tapi dekat Poland tu, tiap-tiap tahun bila winter je, mesti ada berita tentang homeless people yang mati kesejukan.

Winter is a beautiful season, but winter can only be enjoyed when we are feeling warm. I'm thankful that I get to experience the harsh coldness of winter, because it helps me to empathize those who are struggling in the cold.

So, I think I will not be able to sit still and do nothing when I know, at the other side of the world, there are still people freezing out in the cold. If we are able to help, even a little bit, why don't we?

Click for more details.
Malaysia ni tak ada musim salji, jadi kita memang susah jugak la nak faham kesusahan yang dilalui oleh mereka di Palestin, Syria, Lubnan, Jordan, Iraq dan tempat-tempat yang terjejas dek musim salji. Tapi kita ada musim hujan yang memang sejuk jugak la kan, lagi2 dengan banjir semua. Apa salahnya untuk mereka yang berkemampuan dan mahu membantu untuk menolong saudara seagama kita kan? 

I'm writing this because I want to help them, tapi jumlah wang yang diperlukan untuk setiap set tu mungkin agak besar untuk dikeluarkan oleh seorang individu. Ada yang nak membantu, tapi tak berkemampuan nak memberi sampai RM100. Maka, why not kita kongsi serba sedikit apa yang kita mampu beri, because at the end of the day, bukan jumlah yang Allah lihat tetapi niat dan keikhlasan kita untuk membantu. Sedihlah kalau kita membataskan niat kita untuk membantu hanya kerana ketidakmampuan kita untuk mengeluarkan jumlah yang diperlukan.

Maka, untuk siapa-siapa yang berkemampuan untuk membantu boleh terus transfer duit ke account yang dah tertera dalam poster di atas. Dan jika ada yang mahu bersama saya, kita kongsi sikit2 seberapa yang kita mampu, feel free to contact me and we'll talk from there. (whatsapp/telegram: +60195219250)

Tumpang promote untuk pelajar-pelajar di Eropah yang mahu
 membantu bersama ARIF, AZIM, ALIF dan AMAR.

0 comments: