Thursday, April 21, 2011

Hanya kepada Engkau aku berserah diri.

Dengan nama Allah yang Maha Pemurah dan Maha Mengasihani.


Okay, tajuk macam tak berapa nak ada kena-mengena. Hehe. These few days kan, aku rasa macam minat menulis tu tiba2 datang balik. Bukan la bermaksud yg aku ni tak suka menulis selama ni, merapu tu banyak. Buku nota Biochemistry aku lagi penuh dgn repekan aku dari notanya. Tapi, aku rasa its been months, maybe years yg aku stop menulis cerpen. And suddenly these few days, aku macam terminat balik menterjemahkan imaginasi aku dalam perkataan. Tapi dulu I used to write about friendship, which aku ingat lagi cerita Embun yang aku tulis masa form berapa ntah dulu. Tapi sekarang, aku even buat cerita pasal sorcery. Apakah??? isk isk.


Lama betul tak blogging. Hari tu laptop masuk hospital kejap. Terpaksa tangguh update pasal birthday wishes untuk beberapa orang manusia yg birthday dorang dah lepas sebulan lepas. XD Ni dah dapat laptop balik kerajinan untuk blogging tu pulak masuk hospital. Okay, merepek.


Tiba2 teringat pasal tahap2 ibadat. Hari tu cover tazkirah pasal apa ntah, then tersentuh pasal ni. Yg ketiga adalah ibadat seorang pedagang. Menghambakan diri kepada Allah kerana mengharapkan balasan syurga Allah di akhirat kelak. Yg kedua ibadat seorang hamba. Menghambakan diri kepada Allah kerana mengakui dan mengesakan Allah sebagai Rabb. Dan yg paling tinggi adalah ibadat seorang kekasih. Laksana cinta Rabiatul Adawiyah terhadap Tuhannya. Nilai diri sendiri, kat mana level kita??



Hmm..Subaili, hari tu kan...aku pegi zoo. Sekali ternampak la seekor lion. Cuba teka nama dia apa??? ^^ Hehe.






Poland's supermoon on March 19th hari tu!!! Hehe. Lambat gila aku kan. Huhu. Nanti update lagi. InsyaAllah. Tata for now ^^

7 comments:

Cid said...

bukan nama aku..hoho

Lemonades Of Life said...

sapa kata nama hg?? hahahaha.

Cid said...

supermoon tu apa?

Lemonades Of Life said...

supermoon tu fenomena yg berlaku once in 20 years where bulan berada paling dekat dgn bumi.

Cid said...

aku baru perasan yg reaction ko pnya post tu..aku igtkan label..haha

Lemonades Of Life said...

ha?? reaction apa? label apa? tapaham!!

Anonymous said...

yg ada rate post tu..beneficial ke, can be improved or okay.