Tuesday, July 30, 2013

#226 - a great escape

Dengan nama Allah yang Maha Pemurah dan Maha Mengasihani.

Assalamualaikum wbt. 

29 Julai 2013, 6:35pm, dalam komuter ke KL Sentral.

Musafir. Musafir tu an action of bermusafir ke kata ganti nama untuk orang yang bermusafir? Hmm. Dua minggu jugak la lebih kurang jadi orang yang bermusafir ni. Dalam bulan Ramadhan pulak tu, melepas la peluang kalau tak guna sehabis baik untuk menembak doa sebanyak-banyaknya. Lagi-lagi untuk diri sendiri, family and friends, untuk dakwah, dan untuk mereka di Mesir dan negara-negara lain. 

Lama juga menyepi dari dunia blogging. Sejak awal May. Sibuk. Sibuk yang menyakitkan kepala, namun masih sibuk yang menggembirakan. Gembira bila sibuk itu kerana dakwah. Gembira bila sibuk itu menjauhkan diri sendiri dari movies, dramas and tv series. Alhamdulillah, selesai beberapa perkara, maka hilang juga beberapa beban yang tergalas. Namun, bukan bermaksud ini masa untuk bersantai menunggu ketibaan hari raya kan Shiela? ^^
I read this somewhere, probably twitter. 

"Money spent on experience gives people more happiness than money spent on materials."


Because experience gives you an everlasting memory maybe. Kalau spent on materials, macam S4, nanti keluar S5, akan berkuranglah kegembiraan tu bila sibuk compare dengan gadjet baru. Kan? So I am thinking untuk menyahut seruan tu. Masa muda ni jugak la yang banyak tenaga, dan alhamdulillah ada jugak duit simpanan sikit untuk mengembara mencari ilmu dan pengalaman. Sahut juga seruan Allah yang menyuruh kita berjalan di atas muka bumi-Nya dan menjadi orang yang berfikir! InsyaAllah...

July was a month of experience. Banyak buat benda baru. Banyak bertemu kenalan baru. Banyak mengenali sifat sahabat-sahabat yang sebelum ni dikenali gitu-gitu je. July was a month spent well, I shall say (experience-speaking and money-speaking). And bersyukur to be born as anak Pak. He gives me enough freedom and enough trust untuk saya mengemudi kehidupan saya sebagaimana yang saya mahu. InsyaAllah, I will never betray the trust. Hehe.

Beruzlah sekejap, walaupun saya kini di salah satu bandar paling sibuk di Malaysia. I need some times alone, to rearrange my pace and catch up on a few things I might have been left far behind. Rasa macam Trisy kejap. Hehe. Lari dari dunia, dengan niat untuk kembali ke dunia a better me. InsyaAllah. 

post script: i have the feeling i'll see you again very soon. :)

0 comments: