Tuesday, September 27, 2011

#167

Dengan nama Allah yang Maha Pemurah dan Maha Mengasihani.

First of all, hari ni Shiela emo.

Ada someone yg menggelar diri dia anonymous menasihati aku kat Formspring dengan nasihat yg sebegini 4 bulan lepas. 4 bulan dah dia tanya. Mintak maaf Encik/Cik anonymous sebab tak jawab2 nasihat anda, sebab saya rasa saya nak buat post khas untuk nasihat Encik/Cik tu. Dan hari ni baru hati rasa tergerak nak menjawab. Sebab apa? Sebab hari ni saya emo.

Second of all, terima kasih yg tak terhingga untuk dia yg sudi menasihati, maknanya ada orang la yg baca blog ni guna hati. Melalui penulisan aku, dia tahu aku senang emo. Agaknya, dia juga tahu aku ni seorang manusia emo. Memang betul la apa dia kata. Sebelum blogging tu, selawat dulu. (ok, lupa nak selawat. Sat2.) Dan memang betul matlamat aku menulis ni dengan harapan ada orang yg sudi membaca, sebab ini juga salah satu cara aku untuk nak dapatkan keredhaan Allah. Melalui penulisan aku, aku mengharapkan keredhaan Allah, dan aku mengharapkan orang yg baca akan sama2 beroleh keredhaan. InsyaAllah..

Aku sungguh emo. Dekat Facebook tu payah sikit la nak nampak aku emo sebab privacy tak terjamin, lagi2 bila dia ubah setting segala sekarang ni. Tapi untuk 18 followers aku dekat Twitter, tahu la aku mcm mana. Tak caya?





Somehow, for a Narshiela Saad, sangat susah untuk aku buang sikap sensitif dan emo ni. Dan setiap kali aku terfikirkan betapa susahnya situasi aku ni, aku mesti akan teringat Saidina Umar, the baddest boy masa zaman Jahiliyyah. Dan kemudian satu-persatu jahiliyyah yg menjadi sebahagian dari kehidupan baginda itu dibuang, bila baginda menerima Islam. Contoh dah depan mata kot. Tak mustahil. And for a Narshiela Saad, I will keep trying. I will not promise anyone, not even myself that I will succeed in changing to be a better Narshiela. But I will keep trying. Cuba dan cuba dan cuba dan this Narshiela tak akan give up.

Selagi ada orang yg sudi menasihati, selagi ada orang yg sudi memerhati..aku rasa aku ada tanggung jawab untuk cuba berubah. Hm, I was emotional. But now I do feel a bit calmer. I can smile now. Seee ---> ^___^

No man is an island. Islamically, sesungguhnya Allah mencintai orang2 yang berperang di jalan-Nya dalam barisan yang teratur, mereka seakan-akan seperti suatu bangunan yang tersusun kukuh. Hidup bukan untuk diri sendiri. Dan aku berterima kasih untuk mereka yg sudi berdiri untuk aku, menasihati aku, walau mengkritik sekali pun, sebab masih ada yg care.

0 comments: