Sunday, May 6, 2012

#198

Did I write too much lately? I guess I did. 

Narshiela Saad. Ingat ni sampai bila-bila.

"Dijadikan terasa indah dalam pandangan manusia cinta terhadap apa yang diinginkan, berupa perempuan-perempuan, anak-anak, harta benda yang bertumpuk dalam bentuk emas dan perak, kuda pilihan, haiwan ternak dan sawah ladang. Itulah kesenangan hidup di dunia, dan di sisi Allah-lah tempat kembali yang baik." -3:14

Biasa untuk rasa suka pada orang-orang dan benda-benda atas dunia. Tapi jangan sekali-kali kau jadi hamba pada dunia. Jangan sekali-kali meletakkan dunia ke dalam hati. Jangan sekali-kali rasa sayang untuk melepaskan apa yang kau dapat di atas dunia. 

Yang paling baik itu, adalah janji Dia di sana. Nak syurga ke nak ringgit Malaysia? Nak neraka ke nak usaha lebih sikit tahan nafsu segala? Nak cinta yang kekal sampai ke syurga ke yang kekal sampai ke neraka? 

"Wahai jiwa yang tenang! Kembalilah kepada Tuhanmu dengan hati yang redha dan diredhai-Nya." -90:27,28

For sending me an Aida Naquiah tonight, I thank You. Now I know I have a lot of beautiful and great sahabats if I look around. You did tell me, right? I will definitely meet a lot of great friends as long as I keep walking on this path of DnT. :) Sweet sangat Allah ni. Tak habis-habis buat hamba-hamba Dia tersentuh dah makin terjatuh sayang pada Dia. 



0 comments: