Monday, June 25, 2012

#203 - the three days.

Dengan nama Allah yang Maha Pemurah dan Maha Mengasihani.


Seharusnya masa ini saya peruntukkan untuk belajar. Final pathomorphology Jumaat ini. Kata seniors, pharmacology dan pathomorphology ini dua subjects killer. Sedangkan dalam kelas jugak masih ada seniors yang belajar bersama kerana repeat. Alhamdulillah. Dan astaghfirullah. Rahmat Allah bersama saya dan sahabat2. 


Keinginan untuk menulis ini datang setelah tiga hari ini, saya asyik didatangkan dengan perkara2 yang gembira. Alhamdulillah. Ini mungkin nikmat, namun nikmat itu juga adalah satu bentuk ujian, bukan?


23hb, saya ke Warsaw. Dating dengan Aida dari pagi hingga ke malam. Jazakillah khairan katheera, Aida kerana masih mahu meluangkan masa walaupun dia sudah mahu pulang ke Malaysia. Mesti sibuk shopping and packing segala bagai. Masih mahu meluangkan masa menemani saya berjalan2. Dan masih mahu melayan kerenah saya. Cekodok Aida mungkin cekodok paling sedap pernah saya rasa. Hehe.

Ini Aida kesayangan saya :)





Dan 23hb juga anak buah saya lahir melihat dunia. Nama, belum saya tahu. Lelaki. Lahir sebulan awal dari masa yang diramal, seperti saya juga 22 tahun dulu. Kakak terpaksa bersalin awal kerana a few complications namun alhamdulillah, kedua-duanya selamat. Alhamdulillah alhamdulillah alhamdulillah. Cepat2 hendak balik Malaysia main dengan baby! :D


24hb, debaran yang saya rasa untuk sesuatu yang kelihatannya seolah-olah tiada kaitan dengan saya. Pilihanraya Mesir 2012. Saat jeritan gembira bersahutan dengan laungan allahuakbar kedengaran di Tahrir Square, saya yang beribu kilometer jauhnya dari tempat itu turut sama menitiskan air mata. Seorang saintis yang kurang pengalaman, yang pada asalnya cuma pilihan kedua, kini sudah rasmi menjadi Presiden Mesir. Ini sudah pasti kemenangan yang hanya mampu didatangkan oleh Allah. Dan ini baru permulaan dalam menaiki tangga maratib amal. Ya Allah, Kau memberikan aku peluang untuk menyaksikan keadaan ini dalam keadaan mataku sudah celik. Alhamdulillah.



25hb, pharmacology result is out. Trauma betul dengan exam ini. Sedihnya berhari2. Dan hari ini, Allah beri saya satu lagi sebab untuk tersenyum bahagia. Entah. Kalau dengan semua keadaan ini, saya masih menjadi seorang yang tidak tahu bersyukur, saya rasa saya tidak ada hak untuk hidup menghirup udara di bumi Allah. Cinta-Nya jelas di pandangan mata. Saya hanya perlu menghulurkan tangan dan menggapai cinta itu. 

Allah, for not abandoning me. Allah, for keep loving me. Allah, for testing me so that I will be better. Allah, for everything that You have done to this small slave of Yours. I shall show You what I am worth of. I shall be one who is worth of receiving your hidayah. Allah, guide me through the life. Guide me straight to You. Amin.

0 comments: