Thursday, June 28, 2012

#205 Happy Birthday Abang!

Dengan nama Allah yang Maha Pemurah dan Maha Mengasihani.

Happy birthday abang. :)

Abang dah 25 tahun. Kalau dengar cerita Pak masa balik cuti hari tu, umur 21 Pak dah ada rumah dan tanah sendiri. Abang E umur 22 tahun dah kahwin. Sultan Muhammad al-Fatih pulak menakluk Constantinople masa umur 21 tahun. 

Semoga abang saya juga dapat mencapai apa yang dia mahu. Semoga abang saya menjadi antara manusia yang disebut-sebut penduduk langit walaupun tak dikenali penduduk bumi. Semoga abang saya sentiasa berada dalam lindungan Allah. Semoga Allah terus-menerus memberikan petunjuk dan hidayah kepada abang saya. Semoga abang saya menjadi anak yang soleh. Semoga abang saya menjadi abang yang cool dan pemurah terhadap adiknya. (ini extra wish

Semoga abang dan saya mampu menjadi saham kepada arwah Mak. The only thing yang mampu saya dan abang buat untuk Mak sekarang hanyalah doa. Tapi Rasulullah kata, doa anak yang soleh. Maka perlulah untuk saya dan abang berusaha menjadi soleh(ah). InsyaAllah, semoga dipermudahkan. 

Semoga abang dan saya mampu menjadi anak yang menyenangkan hati Pak. His greatest treasure is the four of us. He loves us in his own way, the way that made us believe that he didn't care a thing about us. Semoga kita sempat balas jasa Pak yang dah menjejak usia 67 tahun tapi still bajet macho dan kuat itu. 

Semoga Allah memberi keberkatan umur ke atas abang saya. Semoga Allah memurahkan rezeki abang saya. Walau apa sekalipun yang ingin dilakukannya, semoga Allah bersama dia dan semoga Allah redha ke atas setiap perbuatannya. Ini ikhlas doa seorang adik yang baik hati. Hehe.

Ini abang saya masa saya belum lahir. ^_^

P.s 1: hari ini saya rindu seorang lelaki. Lelaki yang kehidupannya disibukkan dengan masalah manusia, dan akhiratnya kelak juga bakal disibukkan dengan masalah manusia. Sedih dengar Thohirah bercerita tentang syurga masa usrah semalam. Semoga saya dapat bertemu dengan lelaki itu di akhirat nanti. Amin.

P.s 2: *sigh sigh sigh* desktop penuh balik. =.= 

2 comments:

Cid said...

kenapa la desktop kebanyakan bdk pompuan mcm ni..serabut tgk...haha

otanjoobi omedetoo gozaimashita utk abg ko...smoga pnjang umur n dmurahkan rezki

Lemonades Of Life said...

haha. aku pun serabut tengok. last2 hide semua desktop icons. :p