Friday, November 27, 2009

"Dan apabila manusia ditimpa bencana, dia memohon (pertolongan) kepada Tuhannya dengan kembali (taat) kepadaNya; tetapi apabila Dia memberikan nikmat kepadanya dia lupa (akan bencana) yang pernah dia berdoa kepada Allah sebelum itu."-39:8

Salam Aidiladha. Mungkin sambutan adiladha yang paling bermakna buat saya tahun ini. Kalau dulu kat Malaysia, raya haji samalah macam tak raya. Saya bangun pagi, kalau mampu solat sunat hari raya, pergi ziarah kubur, beraya dgn tok dan family yg ada kat rumah tok, kalau makngah buat laksa makan laksa, kalau tak balik rumah duduk depan tv sampai la masuk 11 Zulhijjah. Tapi tahun ni lain. Sangat berbeza. Satu, sebab 1st time beraya jauh. 2nd, sebab kesedaran ttg peristiwa 10 Zulhijjah itu lebih dari tahun2 sebelum ni. 3rd, saya dapat peluang bercerita ttg aidiladha dan haji kpd seorang lecturer warga Polish. 4th, saya nak belajar masak nasi lemak la! Hee..

Ini video #2. Enjoy..=)

Saya sangat suka muzik lagu ini. *baru mahu mula berjinak-jinak dgn lagu Sami Yusuf* =)

7 comments:

wani said...

weh! hng cta ap kat lecture tu?
pas tu ap yg hng sdar ttg zulhijjah thn ne bbnding sblom ne?
awt nk blaja masak nasi lemak?

sHieLa said...

aishhh..
banyak tanya pulak dahh..
heheh..

erm...byk mnda ak cita kat dia..
byk laa...
pastu cita sket psl culture kat malaysia kalo raya cmna..

ak rasa thn ni pya raya lg best sbb ak rasa suasana raya dlm keadaan ak sedar ak adlh seorg muslim..phm tak?? confem tak..ngeh3

kawan ak nk wat nasik lemak,pastu ak btau bapak ak,pastu bapak ak soh blajaq buat..(^_^)

siti said...

yg 2nd para aku xfham
cna tu?
hehehe

ow ye ke
hesssh
nk masak nsi lemak pn xtau ke
aku pn 'tau'
hahahahha

sHieLa said...

nmpk sgt hg taktau ngaku tau kan..
eleh eleh..poyo...
haha...
err,payah la nk cta yg 2nd para tu..

and awat siti?????
@-@

siti said...

siti sbb aku pki google akaun
aku xpki url aku
heeee~

adanimay said...

suka sami yusuf gak..lagu sedap..sore pn sedap

sHieLa said...

wani: nampak old school nak mampos la guna nama siti..ngahaha

nada: best kan?kan?kan? lagu dia byk yg best2..haishh